Pagina's

zondag 1 september 2013

Een hele week vrij en mooi weer. Wat doe je dan? Je zoekt een tuincentrum op om een vlinderstruik te kopen. De vlinders zitten nu nog bij de buren en die wil je zelf ook in de tuin.
Nu zit hij nog bij de buren, maar nu ook bij ons.
Verder ben ik een aantal keren wezen zwemmen. Heb de nodige kilometers weer gemaakt. Op dinsdag zijn we met de trein naar Heerhugowaard geweest zodat DD weet welke trein en halte ze moet nemen als ze volgende week naar school gaat.
En op woensdag ook weer met de trein, maar toen een stoomtrein richting Medemblik. Onderweg genieten van het Westfriese landschap.
Vervolgens in Medemblik op de boot gestapt voor een tocht van anderhalf uur richting Enkhuizen. Als je goed kijkt, zie je dat de Dromedaris bovenin is ingepakt. De restauratie is in volle gang.
Het was zalig op het water, een zonnetje en een bries maakten het helemaal af.
En natuurlijk was er voldoende tijd om te quilten. Er zijn weer drie blokken voor de Chateau Chambray af. Deze heb ik nu voor de eerste keer gemaakt.
Vervolgens heb ik weer wat blokken tot een rand verwerkt. Op die manier krijg je weer een beter beeld van het eindresultaat over een jaar.
En ik vond nog tijd om een poging te wagen mijn werkkamer op zolder op te ruimen. En dat is deels gelukt. Ik heb een doos en een tas vol met quiltstofjes weggegeven aan een groep die Little Quilts of Love maken (www.lqol.nl). Als ik al die lapjes wilde gebruiken, zou ik minimaal 150 jaar oud moeten worden. En ervaring heeft geleerd dat ik bij het starten van een nieuw project het toch leuker vind om nieuwe lapjes uit te zoeken. Verder heb ik nog genoeg stof overgehouden hoor. Van mijn schoonzusje heb ik nog diverse rollen stof liggen. Ook had ik nog een aantal borduurpakketten liggen. Deze heb ik te koop gezet op Marktplaats. Kan ik anderen ook weer blij mee maken. Eén heb ik toch maar niet verkocht. Deze vond ik veel te veel bij het quilten passen en zal dan ooit eens in een quilt verwerkt gaan worden.
Ook mijn quiltstandaard gaat in de verkoop. Heb je er belangstelling voor? Laat het mij dan weten. Ik geef toch de voorkeur aan mijn top op schoot neerleggen en dan quilten.
En wat deed de rest van de familie. DH heeft de voordeur geschuurd en geschilderd. Ziet er weer picobello uit. DD heeft geholpen met huishoudelijke klusjes en geoefend in geduld. Ze heeft erg veel zin in haar vervolgopleiding Signmaker. En ze heeft pas dinsdag a.s. de introductiedag. Daarna weer de rest van de week vrij om pas 9 september echt te beginnen. En poezemans? Die heeft de nodige insecten gevangen en vele uren doorgebracht met slapen. Maar dat is dan ook zijn taak: niets doen.



2 opmerkingen:

  1. Great scenes, thank you for sharing and I have to mention that I think the blocks you have made are simply charming!

    BeantwoordenVerwijderen