Pagina's

zondag 14 april 2013

Gisteren weer naar de regiodag van het quiltersgilde geweest. Eerst kregen we een lezing van Marjon Hoftijzer. Zeer interessant om te zien hoe je van allerlei stoffen en materialen quilts kunt maken. Daarna was het de beurt aan de deelnemers voor de show and tell. En natuurlijk had ik mrs. Vigor mee.
 Ik zat gezellig aan een tafel met een aantal Kreekquiltbeegenoten. Ook Ina had haar quilt meegenomen. Ze had deze gemaakt voor haar kleinzoon.
Verder vond ik het Amsterdams grachtentafereel heel erg leuk.
's Middags kregen we een workshop van Marjon Hoftijzer "transparante lagen in het klein". Het viel ons gelijk op dat we zelf heel erg traditioneel zijn ingesteld. Bij een roze lapje hoort roze garen. Onzin natuurlijk. Bij dergelijke quiltjes is dat juist niet het geval. Natuurlijk heb ik het niet af gekregen. Maar dat mocht de pret niet drukken.
Ik kan nu al weer uitkijken naar de volgende regiodag op 2 november.
Vanmiddag mrs. Vigor nog even in de tuin opgehangen zodat DH er een mooi plaatje van kon schieten.






1 opmerking:

  1. Gefeliciteerd dat je Mrs. Vigor quilt af hebt gekregen voor de regiodag: hij is prachtig!

    Het was dus weer een gezellige regiodag? Altijd leuk om met quiltsters onderling bezig te zijn, toch?

    En welke quilt wordt het nu, waar je aan gaat werken?

    Groetjes
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen