Pagina's

zondag 26 augustus 2012

Nog steeds lekker bezig met de lensquilt. Moet wel nog steeds goed opletten. Gisteravond weer een blok gemaakt, maar vanmorgen weer uitgehaald. Jammer maar het is niet anders. Ik heb inmiddels al weer 3 blokken van de 2e rij af. Heb de boel toch maar op de foto gezet.

Dinsdag 21 augustus 2012

Ja ik ben al weer 2 weken aan het werk. Het ritme zit er al weer in. Ondanks het warme weer werk ik 's avonds en en in het weekend aan de lensquilt. Inmiddels heb ik 2 x 8 blokken af. Als ik de 2e rand er aan heb zitten, maak ik wel weer een foto.

Zondag 5 augustus 2012

Laatste vakantiedag voor mij. Jammer, maar helaas is het niet anders. Vanmorgen toch nog wezen zwemmen. Halverwege begon het te regenen. Maar dat gaf niet, was toch al nat. Heb vandaag het derde blok van de lensquilt afgemaakt. Is wel goed opletten geblazen met dit patroon. Heb al twee keer een blok moeten uithalen. Maar dat mag de pret niet drukken.

Dinsdag 31 juli 2012

Vandaag een ietwat frissere dag. Vanmorgen toen ik naar het zwembad ging, was het maar 15,5 graden buiten. Ben toch gaan zwemmen. Kreeg na 600 meter helaas kramp. Dan er toch maar uit. Was voor de regenbui weer thuis. Heb wat stroken wit en zwart gesneden voor de lensquilt. Ga er maar eens mee beginnen. Als afwisseling van het quilten van de Hollandse quilt en het lezen.

Donderdag 26 juli 2012

Wat een weertje buiten. Zo frissig als het de eerste week was, zo warm is het de tweede week van de vakantie. Vorige week naar de kreatief markt in Hoorn geweest. Ik heb daar toen een garenklos gekocht om er een speldenkussen van te maken. Donderdag met Jennifer en haar vriendin naar Walibi geweest. Op één buitje na bleef het droog. Vanaf afgelopen zaterdag start ik mijn dag met 1 kilometer zwemmen in het buitenbad. Heerlijk. Vervolgens vers brood halen. Als ik dan thuis kom, is DH al wakker en DD staat onder de douche. Vervolgens samen brunchen en dan doen wat we zelf willen. Niets moet alles mag. Ik ben begonnen in het eerste deel van Gone. Dochterlief inmiddels aan het laatste deel. DH is nu bezig met het schuren van de salontafel. Kan nu buiten. Van de week bij mijn ouders geweest. Heb daar de foto van de hortensia gemaakt. Geeft mij weer inspiratie voor een bloemenquilt. Wie weet?

Maandag 16 juli 2012

Vandaag zijn DH en de kater Loki jarig. Gelukkig is het weer iets minder wisselvallig. Nog geen regen gehad vandaag. In het weekend heb ik de laatste 9 blokken van de Farmers Wife Sampler aan elkaar gezet. Vandaag zet ik ze aan de rest van de top. Dan alleen nog de randen snijden en er aan zetten. Dan is er weer een top af. Het quilten start later, ben nog bezig met de Hollandse quilt en mrs Vigor's quilt. Heb nu heerlijk 3 weken vakantie. Ga morgen beginnen met het herinrichten van mijn hobbyzolder. Ook een lekker klusje. Kom vast weer dingen tegen waarvan ik niet wist dat ik ze had.
En aanstaande woensdag is er kreatief markt in Hoorn. Dan wordt het mooi weer, zeggen ze.

Maandag 9 juli 2012

Zaterdag het laatste pakketje op gehaald van Farmers Wife Sampler. Nog 3 blokken en de randen, dan is er weer een top af. Raar idee, na 2 jaar. Maar er ligt nog genoeg op mij te wachten. Ben af en toe bezig in de trein met vingerhoedjes. Die snij ik uit restjes. Ik wil alle stoffen maar 1x gebruiken. Kijken hoever ik daarmee kom. Zal wel een aantal jaren gaan duren. Maar dat geeft niet.

Zondag 24 juni 2012

En wederom een trieste dag voor wat betreft het weer. Ik ben maar in de weer geweest met het snijden van de stofjes voor weer 4 blokken van Farmers Wife Sampler. Hierna nog 3 en dan is de top voor wat betreft de blokken af.

Zondag 17 juni 2012

Vaderdag. Mijn vader is op de verjaardag van één van zijn zussen. En de vader hier in huis ging vanmorgen om 6.50 uur de deur uit om te helpen bij de repetitie van Dazzling in de sporthal. Ik ben gelijk met Jennifer die daar moest repeteren weggegaan vanmorgen en heb zelf toen heerlijk een uur gezwommen in het buitenbad. Het was wel bewolkt, maar af en toe kwam de zon er door. Het waaide flink, want de was die ik had opgehangen was al weer droog bij thuiskomst. Na het nodige stofzuigen heb ik alles klaar gelegd om de patroondelen van de lensquilt over te nemen om theezakjespapier. 36 patroondelen. Ik heb het patroon 150% vergroot. Een leuke klus voor vanmiddag. Het quilten van de Nederlandse panelquilt verloopt gestaag. Deze wil ik als het enigszins kan nog voor de zomervakantie afhebben.

Zaterdag 9 juni 2012

Wat een druilerig weer. Jakkes. Ga straks toch nog even op de fiets weg naar mijn ouders. Wordt eerst even op de buienradar kijken. Waar ik mee bezig ben op quiltgebied? Boven op zolder met het quilten van mrs' Vigors quilt, beneden met mijn Nederlandse panelquilt. En ondertussen heb ik een kerststalletje gepatched. De knoopjes met de kerstfiguren zet ik er pas later op. Ik denk dat ik dit ga gebruiken voor een adventskalender. Komt dus nog wat onder. Daarnaast heb ik een Topsy Turvy pakket liggen. Een topsy turvy is een omkeerpoppetje. In dit geval een amish en een donkere vrouw. Ik denk dat ik die dit weekend maar eens oppak. Heerlijk voor tijdens het voetbalkijken.

Zaterdag 26 mei 2012

Wat een weertje vandaag. Heerlijk op de fiets naar Hoorn gegaan om daar de tentoonstelling van quilthuis Lieselotje te bezoeken. Zag daar 3 quilts gemaakt naar hetzelfde patroon, de zgn. lensquilt. Ik heb direct thuis het patroon op internet opgezocht. Weer iets om te maken. Heel apart. Persoonlijk vind ik de middelste het meeste eruit springen.

Donderdag 24 mei 2012

Ondanks de hitte gisteravond toch nog iets kleins in elkaar gezet. Ik had het pakketje aangeschaft  op de regiodag in april. Ik ben weer een speldenkussen rijker.

Woensdag 23 mei 2012

Afgelopen week verder gewerkt aan Farmers Wife Sampler. Nog een klein hoekje aan de rechterkant onder en dan is de top klaar. Het is nu te warm om 's avonds te gaan quilten. Ga wel wat kleine werkjes afmaken.

Ik ben 's avonds nog druk bezig met de farmers wife sampler. Nog een 7 tal blokken en dan is de top klaar. Ik moet hiervoor wel nog 2 maanden geduld hebben. De pakketjes van 4 blokken kan ik immers pas vanaf de 1e van de maand ophalen. Heerlijk alweer weekend. En een lang weekend. Ik ben van plan om vrijdag a.s. weer verder te gaan met het quilten van mrs Vigor's quilt. Daar moet ik echt voor gaan zitten.
Vanmorgen in de trein werd ik heel even wakker toen de trein onverwachts stil kwam te staan. Het was al licht om 06.00 uur en heb dit mooie plaatje geschoten.

Maandag 30 april 2012

Vandaag weer vroeg opgestaan. Alvast weer wennen na een weekje vakantie. Maar eerst naar de vrijmarkt in Hoorn. Zelf was ik op zoek naar een ouderwets houten droogrek om mijn quilts overheen te hangen. Helaas nu niet gevonden. Manlief en dochter vonden wel wat ze zochten. Afgelopen week heb ik weer 8 blokken voor de Farmers Wife Sampler gemaakt. Ook hiervan is het einde in zicht. En vanmiddag na thuiskomst in de tuin de top van Mrs Vigor's Quilt gesandwiched. Ik heb op marktplaats een quiltstandaard weten te bemachtigen. Deze kan ik nu gaan gebruiken.

Donderdag 19 april 2012

Ik stond vandaag in de boekwinkel op Sloterdijk en wat zag ik daar: de nieuwste Creatief met Patchwork & Applicaties. En op de achterkant stond een quilt Milady's Mural Quilt van Debbie Beaves voor RJR. En daar kreeg ik weer de kriebels. Thuis gekomen op internet gezocht en gevonden: het pakket. En deze besteld. Kan niet wachten.

Zaterdag 14 april 2012

Vandaag naar de regiodag van het quiltersgilde in Hoorn geweest. Was weer erg leuk. We kregen een presentatie over de Amish. Heel erg interessant. Vervolgens een workshop waarin een speldenmapje met een mandje gemaakt kon worden. Natuurlijk is deze nog niet af. Het kletsen is veel leuker. Vervolgens de show and tell. En ja mijn top van mrs. Vigor's quilt is afgekomen gisteravond. Ik kon deze dus met grote trots showen. Deze week nog een achtergrondstof aanschaffen en dan begint het quilten. Ik kan er nu al naar uitkijken.

Zondag 8 april 2012

We zijn weer een week verder en vandaag een jaartje ouder. Ik heb al weer 3 onderdelen van de laatste rand af. Rand 4 zit voor 50% al aan de top. Rand 5 is geknipt. Ik wil morgen de 4 delen van rand 6 af hebben. Dan is het alleen nog maar een kwestie van vastzetten aan de top. Heerlijk. En vanavond genieten van de cupcakejes die onze dochter Jennifer gebakken heeft. Smullen maar.

Zondag 1 april 2012

En de 3e rand zit er aan. Nog 3 te gaan. Het in de trein werken heeft meegeholpen. Ga dit komende week ook maar weer doen. En komende week is er een een lang weekend van 4 dagen. Dan moet ik meters kunnnen maken.

Dinsdag 27 maart 2012

En zoals elke avond als ik voor mijn computer zit, ligt ons grote monster Loki heerlijk naast mij in zijn mand. Zodanig dat ik hem elk moment dat hij dat wenst kan aaien. Als ik klaar ben en naar beneden ga, volgt hij mij trouw om vervolgens bij Ron te gaan liggen wachten totdat hij ook naar beneden gaat. Want dat betekent een heerlijk blikje voer. En dat is het wachten wel waard.

Maandag 26 maart 2012

Wat een weertje afgelopen weekend. Heerlijk van genoten. Heb gisterochtend na gedane arbeid in huis buiten in de tuin op een stoeltje zitten patchen. Ook vanmorgen in de trein wat gedaan. Ik ben nu bezig met de 3e rand van mrs. Vigor's quilt. Het streven is nog steeds om de top op 14 april af te hebben. En dat gaat lukken hoor.

Donderdag 22 maart 2012

Wat een start van de dag. Voor ik om 05.05 uur de deur uit ga, kijk ik altijd nog even op de NS reisplanner voor eventuele storingen. Niets. Dus op het fietsie naar het station. Daar aangekomen zag ik net nog de achterlichten van de stoptrein. Op het perron stond op de matrixborden dat de sneltrein van 05.42 uur niet verder reed dan Hoorn. De omroepinstallatie sprak van een seinstoring bij Amsterdam Centraal. In Hoorn weer uitgestapt en gewacht op de stoptrein. Op de matrixborden verscheen het bericht dat deze niet verder zou rijden dan Zaandam. Na een kort overleg met een conductrice de trein naar Alkmaar gepakt. Dan zou ik in Haarlem op een trein richting Sloterdijk kunnen stappen. Maar ja, je raadt het al, dat feest ging niet door. In Alkmaar aangekomen werd ons geadviseerd om dan maar over te stappen op de stoptrein naar Zaandam. Daar ging ik dan. Deze trein vertrok om 06.26 uur. Op de radio vertelde een NS-medewerker dat de verwachting was dat de verstoring om 07.00 uur zou zijn opgelost. Mooi. Deze trein zou om ca. 06.50 uur in Zaandam arriveren, dan nog even wachten en hop naar Amsterdam Sloterdijk. Maar nee, ook dat ging niet door. Vlak voor aankomst werd op de radio verteld dat het wel tot 09.00 uur zou gaan duren. Oke, dan in Zaandam maar direct naar de bussen toe. Geen bakkie NS-koffie gepakt. Ik had mazzel. Ondanks de grote rij wachtende lotgenoten vond ik een plek in de 2e bus die arriveerde. Via Oostzaan kwam ik dan eindelijk op Amsterdam Centraal. Inmiddels werd er verteld dat de storing tot 11.00 uur kon gaan duren. Op Amsterdam Centraal kon ik uiteindelijk de metro pakken en arriveerde ik om 08.30 uur op het werk in plaats van 06.45 uur. Een toeristische rit van 2 uur en 45 minuten gekregen vandaag. Niet gek toch.

Woensdag 21 maart 2012

Wat een heerlijk lenteweer vandaag. Vanmorgen gewerkt, toen snel naar de tandarts. Daarna naar de stad gefietst om voor het haar van Jennifer relaxer te halen. En natuurlijk mijn maandelijkse pakketje voor Farmers Wife Sampler opgehaald. Kan ik van het weekend weer lapjes knippen. De blauwe stof is bedoeld voor de sashings. Alleen heb ik daar zelf al een andere stof voor gebruikt. Dus dit lapje kan weer ergens anders voor gebruikt worden.

Zondag 18 maart 2012

Gisteren en vanmorgen de laatste lapjes geknipt voor Mrs's Vigors Quilt. Nu is het een kwestie van patchen en dan is de top af. Ik ben er nog steeds heel erg enthousiast over. Ik probeer de top uiterlijk 14 april a.s. af te hebben. Dan kan ik het meenemen naar de regiodag van het Quiltersgilde.

Vrijdag 16 maart 2012

Met mijn linkerhand gaat het inmiddels beter. Op het werk vandaag de arm niet meer in de mitella gehad. En het ging goed. Het quilten ga ik ook weer rustig oppakken. Ik doe ook nog mee aan de rage van de huisjes. Heb er echter nog niet veel gemaakt. Denk dat het zal blijven steken bij het maken van een kussen.

Woensdag 14 maart 2012

Met die ontsteking komt er van quilten niet echt veel deze dagen. Het is niet anders. Wel kan ik een ufo laten zien, welke ik binnenkort wil gaan afmaken. Ik had de panel en stofjes bij De Haan en Wagenmakers gekocht en heb zelf de rand erbij bedacht. Laatst zag ik een afbeelding van een oud Hollands quilt en toeval of niet. De rand was bijna hetzelfde opgebouwd.

Maandag 12 maart 2012

Sinds zaterdagnacht heb ik pijn aan de linkerpols. Vandaag naar de huisarts geweest: uitslag peesontsteking. Dat betekent rustig aan doen. Ook met quilten helaas.

Zondag 11 maart 2012

Ook zo genoten van het lentezonnetje. Ik in ieder geval wel. Ik heb vanmorgen heerlijk in de tuin gezeten en gewerkt aan Mrs. Vigor's Quilt.

Ik ben nu bezig met de tweede rand. De stoffen voor de derde rand zijn ook al geknipt
Volgende week ook maar weer eens een pakketje ophalen voor Farmers Wife Sampler.
Kan ik weer een baan af gaan maken.

1. Hai Elly,

Hoe geweldig leuk je eigen hobbyblog. Zet um op en ga ervoor, kan iedereen mee genieten van je kunst werkjes....enig hoor.

Warme groetjes, van Aniet je vriendin van toen ;o) XXX

2. Leuk, zoals je quilt wordt. Spannend zeker, hoe alles gaat passen en de figuur er uitkomt?